Finansal İletişimin Şirketler için önemi

Günümüzde iletişim stratejileri arasından “Finansal İletişim” hem konjonktür hem de önem açısından gittikçe daha ön plana çıkmaktadır. 

Peki Finansal İletişim nedir? Bu iletişim alanının unsurlarını nasıl tanımlayabiliriz? Tarafları kimlerdir ve neden günümüzde bu kadar ön plana çıkmaktadır? Diğer iletişim alanlarından nasıl ayrışmaktadır? Finansal iletişimin gerektirdiği beceriler nelerdir? Türkiye’de Finansal İletişimin artan rolünü hangi dinamik ortaya çıkarmaktadır? Bu yazı dizimizde bu soruları yanıtlamaya çalışacağız. 

Finansal İletişim, kurumların, yatırımcılar ve diğer ilgili taraflar ile paylaşmak istedikleri (veya zorunlu oldukları) tüm iş stratejileri, yönetim kadroları, finansal bilgileri, operasyonel politikaları (Risk, İK, Bilgilendirme Politikaları vb) ve gelecekteki finansal öngörülerini içeren bilgiler ve haberlerdir.

Özellikle finansal iletişim denince ilk etapta halka açık şirketler gelse de bu iletişim biçimi sadece bu kapsamla sınırlı olmayıp gün geçtikçe genişleyen bir kapsama sahip olmaktadır. (Devam edecek…)